dinsdag 13 november 2012

Content Curation

Dat is toch echt iets voor mijn collega bibliothecarissen. De collega's die elke dag weer druk bezig zijn met het ontsluiten van informatie voor onze klanten. Dat is mijn eerste reactie als ik lees waar dit verdiepding over gaat.
Interessant is de functie van content curator. Ik ben de functie nog niet tegen gekomen in onze organisatiestructuur. De nieuwe structuur die vandaag door Erna W. is gepresenteerd tijdens de personeelsbijeenkomst. De content curator, de spin in het web  in de digitale bibliotheek. De collega die digitale  trends en nieuwtjes op spoort, en overzichtelijk in kaart brengt. Komt dat dan toch dicht bij mijn vak Communicatie. In hoeverre overlappen de gebieden elkaar? Ik weet het nog niet precies.
Laat ik het eens proberen met Spotify. Ik heb een account aangemaakt maar het wordt mij niet duidelijk hoe ik het nu moet aanpakken. Help! Wie heeft een account aangemaakt en kan mij op weg helpen?

2 opmerkingen:

  1. Vraag het eens aan Pan Narrans, ik heb zelf namelijk niet meer dan een gratis account bij Spotify wat nergens aan gekoppeld is.
    Terwijl ik dit typ bedenk ik ineens: bedoel je soms Storify?

    BeantwoordenVerwijderen